صفحه اصلی
آنالیز سایز ذرات و اندازه‌گیری پتانسیل زتا مدل Zetasizer Nano ZS
  • 1148 بازدید

بررسی و آنالیز اندازه ذرات و پتانسیل زتا در صنعت و مراکز تحقیقاتی نانو تکنولوژی بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف باعث ایجاد چالش هایی در درک و تشخیص رفتار مواد در مقیاس نانو شده است. برای تولید و ساخت محصولات مختلف، دانستن اندازه و توزیع ذرات از اطلاعات اولیه و پیش‌نیاز به شمار می‌رود و با توجه به اینکه این اطلاعات بر روی استحکام مکانیکی، دانسیته و خواص نوری و حرارتی محصول نهایی تأثیر به‌سزایی دارد، لذا دانستن آن‌ها بسیار ضروری است.

 

 

 

 

 

آنالیز سایز ذرات و اندازه گیری پتانسیل زتا مدل Zetasizer Nano ZS ساخت شرکت Malvern کشور انگلستان است. این دستگاه دارای عملكرد بالا مخصوصا در مشخصه يابی انواع پروتئين‌ها و نانو ذرات در راستای تعیین پتانسیل زتا در انواع دیسپرشن‌ها می‌باشد و از دقت و حساسیت بالایی در اندازه‌گیری سايز و پتانسيل زتا ذرات برخوردار است. سايز ذره و مولكول، پخش انتقال، تحرك الكتروفورتيك، پتانسيل زتای ذرات در غلظت‌های خيلی غليظ و يا خيلی رقيق، ويسكوزيته و ويسكوالاستيسته پروتئين‌ها و محلول‌های پليمری جزء مهمترین پارامترهایی می‌باشند که آنالیز سایز ذرات DLS و اندازه‌گیری پتانسیل زتا مدل Zetasizer Nano ZS ، قادر به اندازه گیری آنها می‌باشد.

همچنین قابلیت اندازه‌گيری سايز ذره از قطر 0.3 نانومتر تا 10میکرون با استفاده از تكنولوژی NIBS و  قابلیت اندازه‌گیری وزن مولکولی تا میزان 980 دالتون را داراست. دستگاه آنالیز اندازه ذرات DLS و زتا سایزر مدل Zetasizer Nano ZS دارای محدوده دمایی گسترش يافته تا ١٢٠درجه سانتی گراد می‌باشد.

دستگاه زتا سایزر نانو  آماده سرویس‌دهی به متقاضیان محترم می‌باشد.

 


 

افزودن نظرات